torsdag 26 februari 2009

i alla möjliga färger & former - pärlor



På tisdagen for jag till hobbyaffären och skaffade lite flera olika sorters pärlor (hade lila och bruna, bilden, från förut) och kom hem med en gröna, blåa, rosa och "special" pärlor. Synd att låsen som jag använder för det mesta var slut för tillfället, så jag kan inte fortsätta göra armband/halsband innan jag fått flera lås.

Armbandet på bilden gjorde jag åt en vän som fyllde 17 år på tisdagen. Jag hoppas att det uppskattas, i varje fall var det glädje för mig att laga det! :)

Vi fick en uppgift i bildkonst som får vara i antingen 2D eller 3D, temat är "MAKT!". Jag har en liten idé nu vad jag skall göra, jag måste skaffa en stor kub-aktig pafflåda, gå ut och fota minst 6 olika bilder.. Är det någon som förstår vad jag skall göra? Det blir altså i 3D, så att jag kan "bygga". Annars kommer jag väl att avslöja lite helatiden vad det är jag gör, eftersom jag kommer att försöka jobba med projektet nästan varje dag, det skall vara klart på min brors födelsedag den 8.4!

Inga kommentarer: