onsdag 30 september 2009

en förmiddag i Karis



Här bjuder jag på två bilder från idag.
Idag spenderade jag förmiddagen i Karis. Jag gick en ca 50 minuters fotorunda i stan på olika gator, även sådana som jag ej förut varken gått eller åkt på. Det var kallt men solen sken så det var ganska mysigt ändå.
Jag gick förbi en blomsteraffär som redan den tiden på morgonen hade ställt ut sina växter och min blick svepte över allt färggrannt. Först fick jag för mig att jag skulle fotografera hela affären utifrån och sedan såg jag att det låg en låda med knallorangea pumpor i. När jag just hade knäppt fotot stack butiksförsäljaren ut huvudet, med ett ilsket ansiktssuttryck, i dörröppningen å drog igen dörren med en redig smäll. Jag blev lite till mig och tror att detta var den negativaste feedback jag hittills fått under mina fotograferingsrundor. Sedan blev jag lite osäker på vad jag kunde fotografera ifall det skulle dyka upp flera ilskna ansikten framför en så jag fotograferade endast om det inte fanns några människor i närheten.

1 kommentar:

astrid sa...

BLÄ för människor som inte förstår sig på fotokonst!! =( Ska bli så kul med julpyssel sen. Kan kanske ringa ti Lottes o fråga, eller så går jag in där någon dag o ta reda på exakt vilket datum det hålls. Borde vara i slutet på november, tror de var så ifjol iaf :)