fredag 19 mars 2010

spanar in... nya kameror!





klicka på bilderna för att se dem i större format!
-----------------------------------------------------------
Ända sedan jag såg canon G11:an på
http://nevnarien.se har jag tänkt på den kameran!
Idag sökte jag upp den hos
RAJALA pro shop på internet
(www.rajala.fi) och såg att den kostar 499 € (normalpris 599€).
Nu tänker jag fortsätta spana in den och hoppas på att
den efter sommaren (och sommarjobb) kostar lite mindre!
----------------------------------
Min nuvarande kompaktkamera har varit bra och nästan
alltid fungerat! Men nu när jag tänker efter på hur sliten den är
och dess tendens att stänga av sig själv i tid och otid, så inser jag också
att det nu så småningom är dags att skaffa en ny.
Den nuvarande är trots allt redan 5 år och har varit med om mycket.
-------------------------
Vad anser ni förresten? Är det "för tidit" att köpa ny
kompaktkamera efter fem år?
Hur länge har ni haft era nuvarande kameror? De fungerar bra, förmodar jag?
~*~~~~~~*~
Ha en fortsatt trevlig fredag, allesammans!
MimaH
















4 kommentarer:

astrid sa...

yeah! ;) snygg ny design förresten!

astrid sa...

Lue suomenkielinen teksti blogissani! ;)

astrid sa...

Kiitos! :D Tänään ylioppilaskirjoitus meni aika hyvin, olen iloinen siitä. Joo, haluan oppia suomea vielä paremmin, on niin hauska kun tottuu kieleen. Aion tilata suomenkielisen ELLE-lehtiä ja jatkaa TV:n katsominen.

Nyt haluaisin, että oli jo keskiviikon ilta koska sitten menimme bodycombattiin! :D Ja perjantaina toivon, että löysimme kauniita uusia vanhoja vaatteita ;)

astrid sa...

Jo, de e så bra när man får välja vad man lägger i den :D sen blir det ju billigare i längden också :P