onsdag 25 november 2009

ros x 3






Bilden är fotograferad på sommar-hösten efter ett regn men i solsken. Redigerad i paint shop pro.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu är det MINDRE än en vecka kvar till utställningen. Vänner har frågat om jag är nervös, men det skulle jag inte vilja påstå att jag är. Det ligger nog mer spänning än nervositet över mig nu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Förra veckan tog ett företag kontakt med mig för att de ville ha ett foto till pärmbild på en tidning de ska ge ut till jul. Jag lade fram 5 foton till förslag och av dem valde de 1. Jag har för första gången sålt ett foto! Jag hade aldrig tänkt att man kan sälja foton till företag och sådär men när jag googlade "sälja foto" kom det mycket fakta kring ämnet upp! Företaget jag sålde till ville inte ha ensamrätt på fotot och det kommer någonstans i tidningen att stå mitt namn. Jag skall få ett exemplar när tidningen är färdig.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag tänker inte bli medlem i sidor där man kan sälja foton genom att nån klickar på ens foto eller något sådant. Men det är klart att jag säljer om nån vill köpa, jag kan också sälja rätten till fotot om så företaget skulle vilja.

1 kommentar:

Sandra sa...

Oj va kul att de ringde dig om ett foto! :D Du måste visa tidningen till mig nångång sen! ;)