onsdag 6 januari 2010

²

Det var action på ekenäs bowling idag, speciellt för att det var just mille och jag som erövrade banorna! (mille har tagit fotografiet här ovan)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår var vi ut och äta, pojkvännen, hans bror, hans föräldrar och hans mormor och morfar. Vi var ut och äta gott eftersom hans mormor och morfar nu firar guldbröllop! Tänk att de har varit gifta i 50 år. Det är få jag känner som varit gifta i 50 år! Det var någonting alldeles speciellt för oss och det var värt att fira det. Vi åt på en restaurang här i Karis som jag aldrig varit på förut. Alla valde lite olika rätter, jag valde lax-pasta och det var riktigt gott! Jag var verkligen positivt överraskad. Efteråt for vi till pojkvännens mormor och morfar på kaffe och kaka! Vi blev riktigt bjudna på kotte-kaka. Ni vet, sån där gräddigt puffig kaka med brunt marsipantäcke på? Den ser ut som en kotte. Den var god, har aldrig smakat sådan förut. Sedan tog de som inte var chaufförer mer för den kvällen cognac till kaffet. Vi andra tog cocis :-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag går en extra gymnastikkurs i skolan (det trodde ni inte om mig!! haha) och imorgon kommer vi att ha aerobic. Jag lovar, jag kommer vara riktigt slut efteråt. Men via aerobic så kan man va helt säker på att man tränat också. :-)

Inga kommentarer: