onsdag 13 januari 2010

vinterbilder






Bilderna har jag tagit nu under de senaste dagarna. Det är fortfarande grymt mycket snö på marken även om det varit mildare väder nu några dagar.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
På översta bilden har jag fotat iskristaller som hade bildats på en stormlykta. Jag tycker dessutom, när jag studerat is-figurerna i efterhand, att de liknar fjädrar. Bilden är tonad i blått och det har jag gjort i paint shop pro.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Häromkvällen gick jag på gågatan i Karis och passade på att knäppa några foton av julbelysningen medan de ännu hade den kvar. Bilden är inte redigerad, dock har jag ställt in en funktion, som gör bilden mörkare, på kameran i förväg.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nedersta bilden är lite finurlig. Jag stod i ett kvarter i Karis och fotade ett träd på andra sidan gatan. Men när jag just knäppte bilden körde en gul paketbil förbi och denna rörelse påverkade hela bilden. Byggnaderna som synns på bilden är vinda och sneda (synns kanske bäst på orginalbilden) för att bilens rörelse påverkade ungefär allt annat på bilden utom trädet. Ungefär rakt under trädet där det finns en mörk fläck syntes bilen bara som några gula streck på orginalbilden. En stark lampa till vänster fick härliga strålar. Bilden har jag färgsatt med hjälp av paint shop pro.


1 kommentar:

Lindbäck´s sa...

svar: Jag tänker lika dant om paljettjackorna, och därför blir det så svårt att bestämma sig ..
Jag hittade dom på MQ föresten :)
ps. Fina bilder ! :D