söndag 25 april 2010

ut i naturen!



Ni märker nog att årstider då marken INTE är täckt av snö är min 'blomstringstid' gällande fotografering! Fotografering + snö fungerar inte för min del så länge vi snackar macro-bilder dvs. Har å andra sidan fotat flera vinterlanskap som blivit riktigt bra, en har ju t.o.m ett företag köpt av mig!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Högst upp är en härligt vårig blomma som jag inte kan namnet på. Den bilden är fotograferad i Bjärnå.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I mitten syns mossa, tror ni som jag att den kallas 'trumpetmossa'? Den bilden är tagen i Billnäs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Längst ner har jag en bild på fjolårets ljung. Den växten är inte alls lika attraktiv nu på våren som när den blommar som mest. Den ser lite blek ut. Eller hur? Även denna fotograferad i Billnäs.
------------------------------------------
Kram//MimaH
-PS. Jag har börjar få lejdon (som man säger i Kimito och det betyder typ "trött på") på blogspot.com för bl.a. deras "system" när man lägger in bilder. Det är åtminstone endel saker jag inte kommit underfund med.... Skulle vilja flytta mig helt till blogg.se eller liknande, en sida man förstår sig på till 100%. Vad tycker ni?

Inga kommentarer: