måndag 7 april 2008

Några ord som betyder något.

Först skall jag rapportera om mitt psykologi prov, det gick faktiskt mykii bättre än förväntningarna (förväntningarna va en 4a...) men ja fick ju 7-!!! :D Jättenöjd:)
Jag skall skriva ett stycke av mitt svar i provet;
Fysiska förändringar i ålderdomen?
Visar sig bl.a. som långsamma rörelser och slappa muskler, det kan vara tungt att lyfta en blomvas. Benskörhet, personen faller på tröskeln och bryter benet, det kan upprepa sig ofta, alla ben är sköra men största risken för skador har de ben som från tidigare är svagare eller fått skador, t.ex. benet som personen bröt då hon snubblade på tröskeln. I ålderdomen blir människor ganska skrynkliga, märks mest i ansiktet, grått hår, kan fås redan vid 50års åldern, men riktigt grått eller vitt blir det i ålderdomen. Löständer är vanligt. Det har åldringar för det mesta p.g.a. att deras egna tänder var i så dåligt skick att de antingen föll ut eller blev rekommenderade att dras ut ut munnen på personen.

Man frågar sig, visste personen (d.v.s. JAG) vad den skrev egentligen. Det blev ju en liten komisk historia av det hela!

Ingen bild i detta inlägg. Men Några Få Ord Som Verkligen Betyder Något:
Jag Säger Förlåt!

Inga kommentarer: