måndag 2 mars 2009

gitarr(rrgh)


Bilden: Växt (vilken?) som stack upp ur diket på ett roligt sätt så att min uppmärksamhet drogs mot den. Bilden är fotad vid vår sommarstuga. Redigerad i paint shop pro med "color balance".

Jag försökte spela på gitarren idag, men jag kanske är ett hopplöst fall, trots allt? Jag har hittils bara 5 ackord att lära mig och jag bara inte kommer ihåg vilket som är vilket! Men idag märkte jag att när man spelar D skall man hålla fingrarna som ett "D". Det kan hända att du inte förstod för jag kommer ofta på såna här "geniala" minnesregler som ingen annan förstår sig på.
Men jag skall lära mig! Jag vill! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka ackord är det? Lista dem så kanske jag kan komma på några åsnebryggor!
Em - kan man tänka att är ett E där E:t har tappat sträcket längst ner, för man har bara två fingrar (som symboliserar mittersta och översta sträcket på E) på strängarna
Sis