söndag 15 mars 2009

taa-aha-ahaa-ahahaa

Jag har kommit på att jag vill börja fotografera fåglar (låter konstigt eftersom jag tar en låååång omväg runt en fågel som går på marken) för att de är intressanta på något sätt. Oftast är de så granna och fjuniga. :) Denhär bilden är inte särskilt lyckad för att; jag har inte gått efter några som helst regler (såsom gyllene snittet, dramatisk/lyrisk bild..osv.) och man ser inte fågelns ansikte eftersom kvisten skymmer.

Men jag tycker ändå att fågeln med sin gula mage är rätt så fin! Detta är dessutom bara min andra fågel som jag har fotat. Det var svårt att smyga fram för att ta en bild, jag hann bara ta 3 bilder på fågeln före jag steg genom skaren med ett dån så att jag skrämde iväg fågeln. Jag skall absolut börja fota fåglar. Försöka, försöka, försöka och snart också kanske lyckas!

Inga kommentarer: