fredag 5 februari 2010

Jag har en ny tandborste! WHO CARES?

Jag googlar runt ganska mycket och läser olika sorts bloggar och en sak jag blev ytterst störd på var när jag på en sida gick in på kategorin "personligt" och kom in på en massa personliga bloggar. Jag tänkte genast att "wow, här lär jag väl hitta någonting som inte nödvändigtvis handlar om mode utan just en soft personlig stil, liksom" men ack så fel man kan ha! Jag kom till en tjejs blogg där allt var väldigt personligt skrivet. Hon hacka på sina kompisar, hade bild på dem, skrev väldigt detaljerat om hur hennes kompisar var, hur de betedde sig, vad de hette.. Det var liksom TOO MUCH, i synnerhet för mig. Jag vill inte läsa ett blogginlägg där nån fullt detaljerat hackar på en kompis och kallar honom eller henne för en "hora som vill ha uppmärksamhet" eller att dennes kompisars liv BARA kretsar kring droger?! Är människan totalt lost? Har hon ingen respekt för sina kompisar? Jag tycker verkligen det är lite underligt att folk verkligen vill läsa sådana bloggar som är "personliga på det viset..." Mitt blogginlägg ska inte föreställa en attack mot er som bloggar personligt. Man får ju blogga hur man vill. Men jag önskar att personerna i fråga inte skulle vara så elaka mot andra, i synnerhet inte deras kompisar. Är det så att den som är elakast i käften i bloggvärlden får mest publicitet? NEJ så är det väl förhoppningsvis inte!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hela tjejens inlägg fick mig att tänka som "Jag köpte en ny tandborste idag. Den är EXTRA SOFT och har grön basfärg med turkosa ränder..." Det är Too Much och VEM BRYR SIG OM DIN NYA TANDBORSTE ÄR MEDIUM ELLER SOFT ELLER SPYGRÖN, FAST DEN SKU VARA GREDULISTJÄRT, who cares?

5 kommentarer:

hea sa...

Åhhhh så roligt, är ju JAG som ska bli glad :D
Gillar alla sorters bilder jag, att titta på. Men ska jag ta dom så vill jag gärna ha nån människa med i bilden, vet inte varför, men så har det blitt :)
Så, innan du tar din EXTRA SOFT tandborste så önskar jag dej en god natt och på återseende! Hit kommer jag komma igen, och igen, och igen... :)

MimaH sa...

Japp, kul att man kan skämta om mina blogginlägg också! Haha :D
Det var trevligt att höra, du är välkommen hit till bloggen när du vill!

Sofia sa...

du har så rätt min vän:)

astrid sa...

härregud vilka människor det finns! :O

MimaH sa...

mmm.. altså jag tycker verkligen inte att man skall hålla på sådär.