torsdag 4 februari 2010

Mima, vad vill du bli när du blir stor?

Vad vill jag bli när jag blir stor? Ja, jag vill åtminstone bli någon som får jobba med händerna. Jag tycker det är väldigt roligt. Ibland här hemma brukar jag sitta och göra smycken men också födelsedags kort. Själv tycker jag att jag är ganska bra på att pyssla, men man kan ju inte jobba med det på det viset? Visserligen skulle jag kunna kombinera fotograferande med pysslandet men då skulle fotografering inte längre vara min hobby, och jag vet inte riktigt om jag vill vara yrkes-fotograf heller?! Skall jag gå en linje och bli smyckes-smed? Eller någon slags detalj-snickare. Vet inte om det finns ett sådant yrke, men jag föreställer mig en slags snickare som inte gör möbler utan kanske tavelramar, detaljer (t.ex. ödlor, ormar m.m) som kommer på bordet eller väggen eller blombrädan... Förresten har jag blivi ett fan av LIV-kanalen... Den är så ljuvlig (kanske inte alla program riktigt) med alla matprogram (Anna Olson) och inredningsprogram. Att inreda och skapa harmoni sku vara roligt men det finns säkert alltför mycket inredare i landet redan. Antagligen finns det arbetslösa sådana också...? Florist skulle vara kul och då skulle man kanske kunna kombinera det med inredning? Sockerbagare..hmmm.. men då skulle man vara tvungen att stiga tidigt upp och det är jag inte riktigt ett fan av.. tidiga morgnar altså.... Ser du mig som någon av dessa yrkesmänniskor? Eller ser du ett annat yrke i mig?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag skall jag gå int på www.extrafilm.fi för att klicka hem några tavlor med fotomotiv som jag knäppt. Vissa foton i utställningen var så populära att jag får klicka hem några likadana för att det finns efterfrågan :-) Det finns massor av roliga saker på ExtraFilm som man kan göra. Nästa gång jag blir rik (???) skall jag klicka hem en fotobok med mina bästa foton eller en datormusmatta eller pussel med ett av mina fotomotiv.

p.s. jag vet att jag har fläckar på panasonic-kameralinsen men jag vet inte hur jag skall få bort dem. Har du förslag?


1 kommentar:

Sofia sa...

Mimus dom örhängena vill jag ha<3 I'm in love<3<3<3