tisdag 25 november 2008

Den andra provveckan har snart passerat!

Den andra provveckan för detta läsår är snart förbi!!!:)
Men jag måste säga att den underligt nog har passerat snabbt.
På onsdagen då den började hade jag inget prov.

På torsdagen hade jag kemi prov (en obligatorisk kurs) och ingen var gladare än jag då ja på fredagen nästan dansade ut från sal YH210 då jag hade fått godkänt, 5-!
På fredagen hade jag finska prov. Jag trodde det skulle gå 'sådär'. Typ 7½ minst. Men igår fick jag ut det och såg en röd 6a på pappret. Saaamari, det sved lite, men jag har pratat med läraren och tänker gå vafi (vanlig finska iställe för mofi) för kurs två och få ihop min grammatik så att ja sku få lite bättre vitsord. Det kändes skönt när också läraren hade goda råd att komma med.
Igår morse skrev jag historia prov och jag hann inte riktigt bli färdig så min ena essä slutade på ett ganska ampert sätt.... Men jag lyckades ändå få 8+ i provet vilket jag är SUPERnöjd med! Idag skrev jag modersmål och är nog beredd på en del röda sträck och kommentarer. Dehär moddakurserna suger i princip. Jag vet ej om hon valt ut just mig att vara småfittig mot eller om hon har överOBEHAGLIGA humörsvängningar pga. att hon e gravid. Det vill jag inte ens reda ut.
Imorgon får jag trolitvis ut moddan och så skall ja skriva engelska prov på morgonen. Man är mer rädd för att man skall dra för långa marginaler istället för att skriva provet helt åt skogen. För den läraren vi har haft har ryktet om att vara lite sträng och underlig.. Hon är det nog delvis. Men engelska tvåan är enda kursen jag kommer att ha med henne för i vår går hon i pension! Låt mig bara få godkänt i engelska fast jag var på gränsen i kurs ett. Och kurs två är ännu svårare! JAIKS! Men kärringen e väl sur annars me för hon glodde megasuuurt på mig idag då min engelskabok föll i golvet "gudars skymning, stackars HELIGA engelskabok"

Jag kanske verkar surare i skriften här än jag egentligen är. Jag är på ganska bra humör faktist. Men ja lär va bra på att skriva så att det verkar värre än det är! Någon som kan vahvistaa detta?

Jag har väntat hela veckan på morgondagen för t.ex. så är det ju sista provdagen och det skall absolut firas. Sof, Dani och jag ska ut och äta på restaurang bara för att lite fira att provveckan är slut! :)

Här är massor med snö nu. Mina stövelskaft på vinterstövlarna räckte inte till idag då jag vadade ut till trädgården för att fota lite vinterbilder! Men jag har förstått att det skall bli plusgrader imorgon och att snön kommer att regna bort. Hoppas den kommer tillbaka snart igen!

Inga kommentarer: