lördag 15 november 2008

TjongTjong Locktång!
















Min vanligaste hälsningsreplik denna veckan är: TjingTjong Locktång! Å ja vetefan inte varifrån ja ha fått det! Kanske ja ha hört de nånstans, men inte tycker ja nu rikit de...

Svartvita bilden: Jag har som sagt igen fått il på att fota vattenbilder. Ja tycker de e roligt. Man tar en sådär 20-60 foton varav 4 kanske duger. De e lite spännande liksom. Jag brukar inte se på bilderna direkt efter att jag tagit dem utan först sen på datan brukar ja granska dem närmare. Och jag tycker så mycki om när det e massor av droppar som flyger åt olika håll. De e fina foton tycker jag. Och vatten ser (nästan) alltid fräscht ut dessutom!

Skedbilden: Jag hitta en limegrön sked här en dag och beslöt mig för att använda den. Det blev fina kontraster när man fotade och sen skärpte ja till bilden lite i Paint Shop pro XI. Uppmärksamheten faller nästan helt på ena droppen som är rakt ovanför skeden, påväg och "landa" och den speglar liksom skeden i sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bli into bara, snart slipper du oxå ut o Brumma! 8D
Nå jag har nu varit ti stalle för det mesta nu i helgen, int har jag nog speciellt planerat förutom att fixa med skolsaker.. :/ :P
Själv då? :)


Heidi

Anonym sa...

Bilder på vattendroppar är verkligen något speciellt! Blir det likadant med snöflingor? Om de någonsin kommer...

Sis

Anonym sa...

TjingTjong locktång på dig! ;D Hehe. Coola bilder! vad är det för en kamera du har?

MimaH sa...

vi hoppas de kommer snö att man kan få vattendroppar i fast form också på bild :)