söndag 23 november 2008

Va' ska' man riktigt med glamour till?


JA! Det är fråga nummer ett för mig nu.
& Hur ska man identifiera ordet MODE?
Allt är ju endå mode??
Jag tycker att ena stora designerhuset skyltar med det ena och ett annat med andra.
Så inom vilka ramar och gränser hålls modet?
Och tidningar som kritiserar (oftast) kändisars klädstilar " den rutiga skjortan skall inte hänga runt midjan i år!"
Vad är det för sätt? LÅT DEM KLÄ SIG SOM DOM VILL!
Jag vill ha annorlunda kläder som inte alla andra går med! Måste jag då söka mig till nån lokal tant-klädesaffär för att hitta något som INTE är "MODE" och som ser någorlunda normalt ut (istället för vissa affärers puff-ärmade saker).
Eller sen kan man ju gå på Second Hand/loppis och shoppa. Funkkar helt bra det också. Men då ja läst och hört här för en tid sen "SECOND HAND ÄR MODERNT" så blev jag lite fundersam. ÄR second hand en klädstil? Jag har trott att second hand är när man köper just i 'andra hand'!

Bilden är en typisk mode-bloggs bild tycker jag. Ingen kritik mot dem. Men jag tycker det är ett underligt fenomen att faktist modebloggare får så mycket uppmärksamhet! Men so what. Dom gör va dom vill. (bilden är min)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns många fördelar med second hand, oavsett om det klassificeras som egen "stil" eller om det bara är just det; second hand.
Många second hand butiker har inte ens använda kläder utan säljer t.ex. H&M där ursprungliga lappen hänger kvar, men man får plagget till en spottstyver.
Man ska definitivt inte undervädera second hand!

Sis

MimaH sa...

nej. man ska inte undervärdera second hand. det är ju dessutom lite som återvinning. sparar på naturen liksom...

Sandra sa...

Många modebloggare visar ju liksom upp sin egen stil, å inte det som är just det som räknas till modrnt just då.

Anonym sa...

Svar: Jag fyller 18 imorgon :P

Sandra sa...

Jo, men alla har ju lite sitt eget sätt å se på vad mode är. :) Vissa anser at det är det som är modernt och som säls och visas, medan andra tycker mode är det man själv anser är snyggt. :)

MimaH sa...

mm, men är det helt rätt att kalla det mode? det är just de som ja undrar. Vad är definitionen för mode egentligen? nog har jag läst bloggar där folk skriver om sin klädstil men det är långt ifrån det som varit mode just då. Är det ändå mode? :S Man blir förvirrad liksom...

(: