lördag 20 december 2008

juleljus


Alla dessa ljusslingor människor sätter upp i sina trädgårdar och inomhus! Jag tycker bäst om de som är naturliga färger som på bilden. Jag tycker också att dom sprider mest ljus, alla blåa, röda, gröna, gredelina och led-färgade lampor dom lyser, men dom lyser inte upp omgivningen på det viset som dom vanliga gör.

Jag hörde på nyheterna för några dagar sen att dessa populära plastljus som har en gul-orange låga som går på batterier är farliga eftersom många människor tror att det är vanliga ljus (i skålar/ljusbägare) och så tänder dom dem med tändstickor och sen exploderar dom. Annars tycker jag att domhär batteridrivna värmeljusen var en bra uppfinning, för det finns ju äldre personer som inte vill ha riktiga brinnande ljus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Hm, det brukar innar torkade jordgubbar på typ salutorg och sånt... Och vissa butiker har torkade frukter och sånt där de har godis. Här på Åland har vi en skild butik som säljer sånt (svindyrt visserligen, men ändå..)

MimaH sa...

tack Nene. Ska si nästa gång ja far till någon saluhall.

Anonym sa...

Svar: Gör så :) Jag skall umgås med Mili :P och fara på volleyträning ;)