fredag 5 december 2008

Vårta land vårt land!


Jag skall börja skriva lite bloggen på finska också. Som lite träning, jag har märkt att om man inte använder sin finska tappar man sakta greppet om den.
Idag var jag i skolan 11timmar i sträck! 07.30 i skolan, slutade 14 och kl. 15 började teaterövningen! Vi övade några scener och sedan började vi med kulisserna, men shacke fick lejdon lite helatiden och snart var vi bara 3 stycken kvar och då började också tapeterna falla ner från "väggarna". De va ett slags nervtest kan man också säga. Hemma igen var jag 18.30
Bilden är en av dem jag fotade igår. Mandarinen mitt i bubblorna. Inte annat än vackert.
Imorgon firar vi Självständighetsdag. I skolan firade vi det idag och så hade vi studentdimission eftersom det var en abi som blev student idag så grattis till henne också!


--
Tänään olin koulussa melkein 11 tuntia. Jäin kouluun koska meillä oli teatterinharjoitukset. Laitettiin "seinät" paikoilleen ja laitettiin myös tapetit seinien päälle, vaikka ne eivät siellä kauankaan pysyivät.
Kuva on taas yksi mandariini-sarjasta, asetin mandariinin sinne missä kaikki kuplat olivat.
Tänään muuten meillä oli koulussa vähän erikoista ohjelmaa, kun me vietettiin itenäisyyden päivä.
"Oi maamme, suomi, synnyinmaa!"

Inga kommentarer: